نوشتن متن فروش و تبليغات موثر

۲۹ بازديد

كپي رايتينگ به معناي نوشتن متن تبليغاتي يا همان متن فروش است. هدف شما از اين متن آن است كه خواننده را مجاب به كاري كنيد. حال اينكار مي‌تواند خريد محصول باشد، يا عضويت در خبرنامه يا تماس با شما براي دريافت اطلاعات بيشتر.
با شخصيت اصلي داستان كپي‌رايتينگ ما آشنا شويد!خب، حالا بگذاريد شما رو با آقا فرهاد آشنا كنم:
copywriting
آقا فرهاد يك كسب و كار در زمينه فروش سيب‌زميني رو اداره مي‌كنه و درآمد خوبي هم از اين طريق داره. براي همين هم به فكر گسترش كار خودش افتاده و به تازگي يك بخش فروش آنلاين هم براي كسب و كارش راه انداخته. copywriting2
اما همونطور كه مي‌دونيد، فروش سيب‌زميني به صورت اينترنتي چندان كار راحتي نيست. براي همين هم آقا فرهاد سعي كرده چند تا راهكار تبليغاتي موثر براي سايت خودش پيش بگيره. بياييد با هم به چند تا از راهكارهاي او نگاهي بيندازيم:
توليد محتواتبليغات ايميليتبليغات پيامكيو 
تفاوت كپي رايتينگ با توليد محتوا چيست؟copywriting-content-marketing-undecidedخب، مساله براي آقا فرهاد زود حل مي‌شود:
در توليد محتوا هدف شما اين است كه با توليد محتواي مرتبط و مفيد به كاربران خود در تصميم‌گيري كمك كنيد و خوانندگان بيشتري را جذب كنيد. يعني تمركز بروي جذب كاربر است. اما در كپي رايتينگ تمركز شما متقاعد كردن مشتري است.قصد داريد با توليد محتوا به يك برند مطرح تبديل شويد؟ما از برنامه ريزي و مديريت كمپين بازاريابي محتوا تا توليد محتواي وب سايت و شبكه هاي اجتماعي همراه شما هستيم.
چه نكاتي در نوشتن متن تبليغاتي اهميّت دارند؟
خب، آقا فرهاد با خواندن تمام مطالب كپي‌رايتينگ كه توانسته در اينترنت پيدا كند، فهميده كه خودش و ما بايد با متن تبليغاتي خودمون بتونيم:
كاري كنيم مخاطب‌ با ما درگير بشه... نه اينكه با نوشته‌هاي تبليغاتي مزاحمش بشيم.با سخاوت چيزي ارزشمند به خواننده ارائه بديم... نه اينكه فقط با طمع ازش خواسته داشته باشيم.كاري كنيم كه بخواد از ما خريد كنند... نه زوري و با تحميل... بلكه با توليد محتوايي كه هم لذت بخشه و هم بهش كمك كرده.ديگه وقتشه كه آقا فرهاد اين دانسته‌هاي خودش رو در عمل امتحان كنه.
روش اول: كپي رايتينگ در مكاتبه مستقيم
خب براي شروع، آقا فرهاد تصميم مي‌گيره اصول كپي‌رايتينگ را در مكاتبه مستقيم با مخاطبان خود استفاده كنه تا ببينه تاثير كپي‌رايتينگ واقعاً چقدره. خب مكاتبه مستقيم براي آقا فرهاد يعني همان ايميل‌هاي تبليغاتي كه براي افراد مختلف ميفرسته.
بايدها و نبايدهاي توليد محتوا و كپي رايتينگ سئو
توليد محتوا شامل وبلاگ‌نويسي، ايجاد پادكست و خبرنامه ايميلي مي‌شود.اما كپي رايتينگ بيشتر به متن صفحات فروش و تبليغات شما مربوط مي‌شود.با اينحال اين دو ارتباط نزديكي با يكديگر دارند و براي آنكه آقا فرهاد بتواند از پس تمام كارهاي بازاريابي محتوا بر بيايد، لازم است با تكنيك‌هاي كپي رايتينگ هم آشنا باشد. (ما در وبلاگ خود هر دو بخش كپي رايتينگ و توليد محتوا را به عنوان زير مجموعه‌اي از دسته بازاريابي محتوا در نظر گرفته‌ايم.)
چگونه كپي رايتينگ در توليد محتوا تاثير مي‌گذارد؟copywriting-advertising-sales-text-making-checklistآقا فرهاد تا حالا فكر مي‌كرد همين كه محتواي مفيدي را براي خوانندگان خود توليد كرده، كافي است. اما ناگهان متوجه مي‌شود كه چرا مطالب عالي وبلاگش، خواننده‌هاي زيادي را جذب نمي‌كند. مساله اين است كه او با تكنيك‌هاي كپي‌رايتينگ آشنايي نداشته و نمي‌دانسته چطور يك متن موفق بنويسد. او با يك ليست آشنا مي‌شود كه مشكلات احتمالي يك مطلب (حالا يا مطلب آقا فرهاد يا ما) در آن مطرح شده است:
اما... هيچكدام از اين روش‌ها بازگشت سرمايه زيادي برايش ندارند و هزينه‌ها هم به شدت بالا هستند. بنابراين كم كم دارد از بازار آنلاين سيب‌زميني نا اميد مي‌شود. تا اينكه...
آقا فرهاد و مهارت كپي رايتينگ (يا همان نوشتن متن تبليغاتي موثر)copywriting-advertising-sales-text-idea آقا فرهاد به صورت اتفاقي با يك وب‌سايت روبرو مي‌شود كه در مورد روش‌هاي نوشتن بهتر متن فروش و تبليغاتي صحبت مي‌كند. در يك مقاله اين وبلاگ، او در مورد رفتار مصرف كننده مي‌خواند و متوجه مي‌شود كه استفاده از عبارت "يك هزينه كوچك 5 هزار توماني" به جاي "يك هزينه 5 هزار توماني" مي‌تواند 20% فروش را افزايش دهد. باور اين موضوع براي فرهاد آقا سخت است. اما تصميم گرفته كه خودش تاثير نوشتن متن خوب را امتحان كنيد. پس از مشاوري خوب در زمينۀ نوشتن متن تبليغاتي مي‌خواهد كه به او در يادگيري كپي رايتينگ كمك كند.
به اين ترتيب است كه او نكات بسياري را در اين زمينه ياد مي‌گيرد. مثلاً مي‌فهمد كه فرق بين توليد محتوا با كپي رايتينگ دقيقاً چيست.
ممكن است تيترهاي شما حوصله‌سربر باشند.تيترهايتان بيش از حد هوشمندانه باشند.دقيقاً به سود محتواي خود براي مشتري فكر نكرده باشيد.محتواي شما حس صميميت و اعتماد ايجاد نمي‌كند.يا اينكه يك فراخوان عمل (Call to Action) واضح و دقيق نداشته باشيد.و كپي رايتينگ دقيقاً همينجاست كه وارد عمل مي‌شود و به آقا فرهاد ياد مي‌دهد چطور كاري كند كه مخاطب حتماً مطلبش را بخواند و كاري كه او مي‌خواهد را انجام دهد. پس او متوجه شده كه حتي فروش محتوا به مشتري هم مي‌تواند بخشي از استراتژي كپي رايتينگ باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.