۳۷ نكته براي نوشتن ايميل‌هاي تبليغاتي بهتر

۳۷ بازديد

صحبت كردن با مشتركان خود را بس كنيد. انقدر از آنها به عنوان خوانندگان خبرنامه ياد نكنيد. جوري بنويسيد كه انگار مخاطب شما فقط يك نفر است. اين باعث مي‌شود كه بلافاصله ايميل شما شخصي‌تر شود.از تلف كردن وقت آدم‌ها دست برداريد. فقط زماني ايميل ارسال كنيد كه حرفي براي گفتن داريد يا مي‌خواهيد به مشتركان پيشنهادي بدهيد.مفيد باشيد. فقط آن وقت‌هايي ايميل نفرستيد كه از خوانندگان خود درخواستي داريد. سعي كنيد به آنها كمك كنيد، بخشنده باشيد، صميمي رفتار كنيد و مثل يك دوست واقعي حرف بزنيد.خب، تا به اينجا گفتيم كه چگونه مي‌توان كاري كرد كه مخاطبان ايميل ما را باز كنند. اما بعد از اين چه؟ چطور مي‌توانيم آنها را علاقه‌مند نگه داريم؟ چطور مي توانيم كاري كنيم كه كلمه به كلمه ايميل ما را بخوانند؟
براي اينكه ايميل شما بتواند تا انتها براي خواننده جذاب باشد، بهتر است كه اين 11 نكته را رعايت كنيد:
سريع متن خود را بنويسيد. با اينكار شخصيت شما بيشتر خود را نشان خواهد داد و اشتياق شما بيشتر معلوم مي‌شود.متن را كوتاه نگه داريد. ايميل خود را با سخت‌گيري ويرايش دهيد. ايميل‌هاي بلند و بي‌پايان مي توانند هر گونه شوقي در خوانندگان را قلع و قعم كنند. يك چالش خوب: در نوبت بعدي كه ويرايش مي‌كنيد، نصف مطلب را حذف كنيد.سوال بپرسيد. فرض كنيد كه يك مكالمۀ رو در رو با خواننده خود داريد. در اين شرايط حتماً از آنها سوالاتي خواهيد پرسيد. اينطور نيست؟يك فرمول مشخص را دنبال نكنيد. ايميل‌هاي فرمت‌بندي شده به سرعت حوصلۀ هر خواننده‌اي را سر مي برند.شخصيت خود را نمايش دهيد. چرا؟ چون در تلاشيد تا خواننده‌ها شما را بشناسند، به شما علاقه نشان دهند و اعتماد كنند. غير از اين است؟مثل يك روبات احوال‌پرسي نكنيد. به جاي تعارف‌هاي معمول از عباراتي مثل "با آرزوهايي شيرين" يا "سلامي گرم از تهراني آفتابي" استفاده كنيد. اين باعث مي‌شود كمتر مثل يك ماشين به نظر برسيد و ايميل شما صميمي‌تر باشد.از كلمات "تو" و "شما" در متن خود استفاده كنيد. چرا كه اين دو از تاثيرگذارترين كلمات در هر زباني هستند.يك لحن طبيعي داشته باشيد. انقدر ايميل‌هاي خود را به عنوان يك روش بازاريابي نبينيد. ايميل يك راه براي صحبت با مشتريان و خوانندگان است.به ايميل خود هويت بدهيد. از كلمات و اصطلاحاتي استفاده كنيد كه مخصوص شما هستند و خيلي عادي نيستند. يك آدم واقعي باشيد.حوصله‌سربر نباشيد. كوتاه بنويسيد، جملات قدرتمند داشته باشيد. طفره نرويد و قواعد زبان فارسي (همانهايي كه در مدرسه ياد گرفتيم) را بشكنيد.از خودخواه بودن دست برداريد. آدم سردي نباشيد. و واقعاً در مورد خوانندگان خود اهميّت بدهيد.چگونه ايميل‌هاي بفرستيم كه در نهايت به فروش منجر مي‌شوند؟giphy
شما فقط براي تفريح ايميل نمي‌نويسيد، درست است؟ شما يك تجارت را اداره مي‌كنيد و بايد براي باقي ماندن درآمد داشته باشيد (هر چقدر هم كه اين واقعيّت سرد باشد!).
كمپين ايميل ماركتينگ چيست؟حتما بخوانيد: كمپين ايميل ماركتينگ چيست؟پس لازم است بهترين راه براي فروش از طريق ايميل را پيدا كنيد (آن هم بدون اينكه روح خود را بفروشيد).
نكاتي وجود دارد كه در اين مسير به شما كمك خواهد كرد. اين 9 مورد را دنبال كنيد تا بتوانيد خوانندگان بيشتري را به مشتريان خود تبديل كنيد:
قبل از اينكه افق ديدي را به مشتري نشان دهيد، به او چيزي نفروشيد. اول تبديل به يك منبع قابل اعتماد از اطلاعات و البته يك دوست شويد تا خواننده با اطمينان بيشتري خريد خود را انجام دهند.مزاياي پيشنهاد خود را پر رنگ كنيد. محصول يا سرويس خود را نفروشيد. در عوض، سودي را بفروشيد كه براي خواننده خواهند داشت.به خوانندگان نشان دهيد كه ممكن است چه چيزي را از دست بدهند. اكثر آدم‌ها از ريسك مي‌ترسند. آنها مي‌خواهند از سختي، اشتباه و پيچيدگي در امان باشند. به اين فكر كنيد كه مزاياي پيشنهاد خود را با يك لحن ديگر هم مطرح كنيد: به عنوان يك مشكل كه كمك مي كنيد خوانندگان از آن دوري كنند.شما نبايد يك فرمول مشخص را دنبال كنيد. يكبار ديگر بايد تاكيد كنيم كه ايميل‌هاي فرمول بندي شده ماشيني هستند و به شدت حوصله‌سر‌بر. پس شانس فروش شما كم مي‌شود.
از اسم واقعي خود براي بخش "From" استفاده كنيد. اسم و آبروي خود را خرج يك رابطه صميمي كنيد. اينكار دوستانه‌تر است، اينطور نيست؟قابل اعتماد باشيد. بگذاريد خوانندگان دقيقاً بدانند كه بايد چه انتظاري داشته باشند. البته كه ايميل‌هاي فروش بايد بخشي از بازاريابي ايميلي شما باشند. هيچ اشكالي هم ندارد. اما وقتي كه افراد عضو خبرنامه مي‌شوند، بد نيست اين را به اطلاع آنها برسانيد.زياده‌روي نكنيد. هر چقدر كه دوست داريد ايميل‌هاي خود را شخصي‌سازي كنيد، اما سعي كنيد اسم آدم‌ها را بيش از حد تكرار نكنيد، چرا كه باعث مي‌شود ايميل شما همچون متن يك فروشنده زرنگ به نظر برسد.در تيم مخاطبان خود باشيد. به يادشان بيندازيد كه تنها نيستند. به آنها بگوييد كه سختي‌هايشان را درك مي‌كنيد. با آنها همدردي كنيد و ببينيد كه چطور مي‌توانيد به آنها كمك كنيد.به آدم‌ها بابت خواندن ايميل خود پاداش بدهيد. مطمئن شويد كه آنها با خواندن ايميل شما چيزي بدست مي‌آورد. اما چه چيزي؟ يك راهنمايي مفيد به آنها بكنيد. كاري كنيد حس بهتري داشته باشند. يك جملۀ الهام‌بخش برايشان بفرستيد و ...چگونه ايميل‌هايي بفرستيم كه خوانندگان بازشان مي‌كنند؟hamburger-recipe
اكثر اينباكس‌ها شلوغند و تا خرخره پر از ايميل‌هاي حوصله‌سربر و غير جذاب هستند. ايميل‌هاي شما هم براحتي مي‌توانند در ميان اين همه شلوغي گم شوند. اضافه شدن تب‌هاي مختلف در سيستم Gmail هم كمكي به اين اوضاع نكرده است و بسياري از خوانندگان اصلاً از طرز كار آن خبر ندارند.
براي اينكه بتوانيد ايميل خود را نجات بدهيد، لازم است يك عنوان جذاب براي آن انتخاب كنيد.
پس سوال اينجاست كه چطور مي‌توان عنوان‌هاي انتخاب كرد كه باعث شود ايميل شما براي مخاطب پر رنگ شده و او به باز كردن ايميل تشويق شود؟
ما در اينجا چندين نكته مهم براي دستيابي به اين هدف را براي شما مي‌شماريم:
وعدۀ يك چيز خوب را بدهيد. اگر آدم‌ها بدانند كه دقيقاً چه چيزي ياد مي‌گيرند و شما دقيقاً چطور آنها را خوشحالتر، آگاهتر و در نهايت آدم‌هاي بهتري مي‌كنيد، ميل آنها به خواندن ايميل شما بيشتر مي‌شود.از كلمات قدرتمند استفاده كنيد. يعني آن كلمات احساسي و ادراكي كه توجه جلب مي‌كنند و باعث مي‌شوند عنوان شما در ميان باقي ايميل‌ها بدرخشد.از يك شماره در عنوان ايميل استفاده كنيد. چون كه شماره‌ها – مثلا 4 يا 37 – توجه چشم‌ها را به خود معطوف مي‌كنند.كنجكاوي آدم‌ها را به چنگ آوريد. از اينكه گهگاه كلمات عجيب و غريب به كار ببريد نترسيد. در عنوان اطلاعات را به طور ناقص بدهيد تا خواننده كنجكاو شود بيشتر بداند.به اشتباهات ممكن در يك زمينه اشاره كنيد. هيچكس دوست ندارد به چشم احمق به او نگاه شود و بنابراين ايميل شما را براي فهميدن موضوع مي‌كنيد.انقدر باهوش‌بازي در نياوريد. عنوان‌هاي ساده و واضح هميشه از جايگزين‌هاي هوشمندانه بهتر عمل مي‌كنند.تجربه كنيد. كمي ياغي باشيد و چيزهاي جديد را امتحان كنيد. جرات كنيد كه متفاوت بنويسيد. وقتي ببينيد كه چه عناويني بازخورد خوبي مي‌گيرند، تعجب خواهيد كرد.از اساتيد ياد بگيريد. عضو خبرنامه‌هاي ايميلي درست و حسابي شويد و عنوان آنها را بررسي كنيد. بدون شك آنجا چيزي براي ياد گرفتن وجود دارد.از دنبال كردن اعداد و ارقام بي‌معنا دست برداريد. اعدادي همچون "طول مناسب يك عنوان". خوانندۀ معمولي اصلاً وجود خارجي ندارد. با خوانندگان يك رابطۀ واقعي بسازيد تا آنها منتظر ايميل‌هاي شما بمانند و با علاقه آنها را بخوانند.چگونه ايميل‌هاي بنويسيم كه با علاقه و به طور كامل خوانده مي‌شوند؟octopus-reading

  ایمیل‌های اجتماعی؛ راهی برای ارتباط بهتر
ایمیل‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند ارتباطات خود را سازمان‌دهی و موثرتر کنید. در این مقاله به کاربردهای آن‌ها پرداخته شده است.
https://socialemail.takblog.net/

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.